امروزه در ساخت سازه از مصالح جدید استفاده می‌شود که می‌توان کناف را به عنوان یکی از مصالح جدید و مدرن در سازه معرفی کرد. گچ‌کاری در ساختمان‌سازی یک پروژه زمان بر است که میتوان کناف را به دلیل راحتی اجرا جایگزین آن دانست. البته کناف‌کاری نسبت به گچکاری در ساختمان دارای مزیت‌های زیادی است و بسیار مقرون‌به‌صرفه نیز می باشد. مجموعه اکو کناف تمام خدمات اجرای کناف را توسط افرادی با تجربه و همچنین مواد و متریال اورجینال و با کیفیت برای شما عزیزان انجام می‌دهد. برای مشاوره می‌توانید با کارشناسان مجموعه تماس بگیرید.

طراحی و اجرای پروژه کناف

این روزها طراحی و دکوراسیون داخلی ساختمان یک از پارامترهای مهم محسوب می‎شود که تاثیر زیادی بر زیباسازی فضای داخلی ساختمان دارد. البته زیباسازی ساختمان همه بخش‌های ساختمان را شامل می‌شود و تنها مربوط به چیدمان منزل نیست. در حقیقت استفاده از کفپوش، سقف‌های مدرن و دیوارپوش‌ها بهترین راه برای زیبا سازی دکوراسیون داخلی ساختمان هستند که همراه با یک چیدمان صحیح موجب جذابیت بخشیدن به فضای داخلی ساختمان می‌شوند. اجرای پروژه کناف به ابزارهای خاص و در کنار آن به متریال  مصالح مناسب نیاز دارد. سقف کناف در واقع به صفحات روکشدار گفته می‌شود که دارای یک صفحه یکپارچه و پوشیده شده از سیمان و گچ است. کناف یک سقف کاذب است که به صورت ثابت یا متحرک در دکوراسیون داخلی ساختمان به کار می‌رود. یکی از مزیت‌های پروزه کناف این است که نصب سریع و راحتی دارد و البته قابل جابه‌جایی نیز هست. خوبی پروژه کناف در این است که از نظر ظاهری بسیار زیبا است و همچنین از عایق صدایی خوبی نیز برخوردار است.

 

اجرای پروژه کناف

مراحل کناف کاری

اجرای پروژه کناف در ساختمان طی مراحل مختلف انجام می شود که شامل کناف کاری دیوار کاذب جدا کننده، کناف‌کاری دیوار کاذب پوششی، کناف‌کاری سقف کاذب کناف یک پارچه و کناف کاری سقف کاذب کناف به صورت مشبک است. البته اجرای پروزه کناف به دو شکل به صورت ثابت و متحرک انجام می شود که در ادامه در رابطه با هر کدام توضیحاتی را ارائه خواهیم کرد در جدول زیر نیز قیمت های سقف کاذب کناف را مشاهده می‌کنید.

سقف کاذب کناف قیمت (تومان) به ازای هر متر مربع
کناف ساده (فلت) 290
باکس نور مخفی 280
دیوار جداکننده 500
دیوار پوششی 350

نکته : تمامی این قیمت ها بر اساس متراژ و ارتفاع کار شما ممکن است، کمتر یا بیشتر شود برای گرفتن اطلاعات دقیق تر با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید. 

کناف ثابت

زیر سازه به کار رفته در کناف ثابت از جنس گالوانیزه است. این نوع کناف به صورت یک یا دو لایه توسط پیچ محکم می‌شود. البته کناف ثابت نیز به نوبه‌خود دارای دو نوع ساده و طرح دار است.

کناف متحرک

کناف متحرک به نام کناف مشبک نیز شناخته می‌شود. این کناف از تایل‌های گچی یا فلزی و همچنین شبکه سازه‌های سپری تشکیل شده است. متصل کردن این کناف به سقف توسط آویزه‌های قابل تنظیم انجام می‌شود که در ادامه نیز تایل‌ها درون آن قرار می‌گیرند.

 

اجرای پروژه کناف

 

مزیت‌های  اجرای پروژه کناف چیست؟

  • پروژه کناف‌کاری با مزیت‌های زیادی همراه است که عبارت‌اند از:
  • رنگ‌پذیری بالا
  • کم وزن بودن و قابلیت اجرای ساده
  • امکان دسترسی سریع به تاسیسات
  • انعطاف پذیری بالا در اجرا
  • قابلیت بازیافت و سازگاری با محیط زیست
  • مقاوم بودن در برابر حوادث طبیعی از جمله آتش و رطوبت
  • عایق بودن در برابر صدا و حرارت
  • کم هزینه و مقرون به صرفه بودن
سقف کاذب معرق قیمت (تومان)
تایل 60*60 سی ان سی (CNC) 110
تایل 60*60 مولتی استایل 100
ریل سفید 21-30

نکته : تمامی این قیمت ها بر اساس متراژ و ارتفاع کار شما ممکن است ،کمتر یا بیشتر شود برای گرفتن اطلاعات دقیق تر با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید. 

عوامل تاثیرگذار در قیمت اجرای پروژه کناف سقف و دیوار

یکی از عوامل تاثیرگذار بر قیمت اجرای پروژه کناف، متراژ مکان مورد نظر است. در واقع هر چقدر متراژ بالا باشد به طور مسلم قیمت آن نیز افزایش خواهد یافت. مصالح مصرفی نیز از دیگر موارد مهم و تاثیرگذار بر قیمت اجرای پروژه کناف است. البته همه مصالح و قطعاتی که در اجرای پروژه کناف به کار می روند باید از کیفیت بالایی برخوردار باشند. بنابراین هر چقدر کیفیت محصولات بالاتر باشد به همان اندازه هزینه آن نیز بیشتر خواهد شد.

البته اگر یک شرکت معتبر با به‌کارگیری نیروی متخصص و متبحر اجرا پروژه کناف را بر عهده بگیرند به طور معمول هزینه اجرا نیز افزایش می‌یابد. البته در صورتی که نیروهای کم تجربه برای اجرای کار عهده‌دار شوند اگر چه هزینه نهایی کمتر می شود اما کیفیت کار به شدت کاهش پیدا می‌کند. از موارد مهم و تاثیر گذار دیگر بر قیمت پروژه کناف می‌توان به خدمات اضافی همچون نصب کاغذ دیواری، رنگ کردن، سیم‌کشی اضافی، کناف‌کاری سقف و از بین بردن سوراخ ترک در آن شاره کرد که همه این موارد نیز بر قیمت نهایی تاثیر می‌گذارند.

 

اجرای پروژه کناف کاری

 

در قرارداد اجرای کناف توجه به چه نکاتی ضروری است؟

در زمان عقد قرارداد کناف باید بر سر یک سری از نکات کارفرما و پیمانکار به توافق برسند. این نکات مهم و ضروری در زمان عقد قرارداد شامل موارد زیر است:

توجه به تورم موجود در بازار مصالح یکی از نکات مهم و ضروری محسوب می شود.زمانی که پیمانکار کار خرید مصالح را عهده‌دار می‌شود باید در قرارداد به توافق برسند که در صورت گذشت زمان به طور مثال  از زمان قرارداد، تورم بازار مصالح  بر روی قیمت  به طور دقیق محاسبه شود.

البته در بعضی از مواقع کل هزینه های مصالح به کناف کار پرداخت می شود یا اینکه خود پیمانکار خرید مصالح را به عهده می گیرد.در این صورت پیمانکار نمی‌تواند هیچ ادعایی مبنی بر افزایش هزینه‌های مصالح در بازار داشته باشد.

در رابطه با هزینه های دستمزد نیز طرفین باید هر دو به توافق برسند.این بدین معنی است که مدت زمان قرارداد با قیمت تعیین شده چقدر است.به طور مثال اجرای کار پروژه کناف در مدت زمان 3 ماه با قیمت اجرای کار در بازه زمانی 6 ماه متفاوت از یکدیگر است.

سقف کاذب شبکه قیمت (تومان) به ازای هر متر مربع
تایل سفید گچی 260
تایل طرحدار گچی 270
تایل سفید براق پی وی سی 280
تایل طرحدار پی وی سی 290

نکته : تمامی این قیمت ها بر اساس متراژ و ارتفاع کار شما ممکن است، کمتر یا بیشتر شود برای گرفتن اطلاعات دقیق تر با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید. 

تعیین قیمت اجرای کناف سقف چگونه محاسبه می شود؟

بعد از اینکه مقدار مصالح جهت اجرای کناف و همچنین نوع کناف مشخص شد به راحتی می توان هزینه اجرای کناف را مشخص کرد.

در رابطه با تعیین قیمت اجرای سقف کناف می توان طبق فرمول زیر عمل کرد:

هزینه مصالح کناف + 10% پرت + دستمزد اجرا + 20 الی 25 % سود هزینه بالاسری

البته دستمزد اجرای پروژه کناف شامل دستمزد نصب پانلف نصب‌سازه‌ها، جابه‌جایی مصالح، بتونه‌کاری، اجرای ماستیک و سایر خرده‌کاری‌های دیگر است.

هزینه بالاسری نیز دربرگیرنده هزینه تهیه صورت وضعیت، نظارت، رفت و آمد‌ها، پرداخت مساعده به نیروهای دریافتی از کارفرما و همچنین تشریفات اداری است.

 

پروژه کناف

 

سخن پایانی

اجرای پروژه کناف نصب سریع و راحتی دارد و بهترین جایگزین برای گچ کاری است به این دلیل که در زمان کمتری به راحتی قابل اجرا است. استفاده از کفپوش، سقف‌های مدرن و دیوار پوش ها بهترین راه برای زیبا سازی دکوراسیون داخلی ساختمان هستند که همراه با یک چیدمان صحیح موجب جذابیت بخشیدن به فضای داخلی ساختمان می‌شوند. اجرای پروژه کناف به ابزارهای خاص و در کنار آن به متریال  مصالح مناسب نیاز دارد. سقف کناف در واقع به صفحات روکش‌دار گفته می شود که دارای یک صفحه یکپارچه و پوشیده شده از سیمان و کج است. کناف یک سقف کاذب است که به صورت ثابت  یا متحرک در دکوراسیون داخلی ساختمان به کار می رود. یکی از مزیت های پروژه کناف این است که نصب سریع و راحتی دارد و البته قابل جابه جایی نیز هست. خوبی پروژه کناف در این است که از نظر ظاهری بسیار زیبا است و همچنین از عایق صدایی خوبی نیز برخوردار است. با این حال می توان پروژه کناف را نسبت به گچ کاری ساختمان یک پروژه مقرون به صرفه و مناسب دانست که البته بازدهی بالایی نیز دارد.

سوالات متداول اجرای پروژه کناف

  1. در اجرای کناف چه مواردی در نظر گرفته می شود؟
    از موارد مهم در اجرای کناف که مورد بررسی قرار می گیرد می توان ارتفاع و ابعاد محیط، نوع دیوار یا سقف مورد نظر مشتری میزان مصالح و هزینه ها ، میزان مصالح و هزینه ها، بازدید از پروژه جهت تعیین نوع کناف و بازدید از پروژه مواردی چون متراژ پروژه است.
  2. محدودیت های پروژه کناف چیست؟
    در برخی از پروژه ها، اجرای کناف آن هم در سقف یا ارتفاع بالا وجود ندارد. به طور مثال در اشپزخانه ها به دلیل تاسیسات لوله کشی در آن امکان اجرای کناف سقف وجود ندارد.
  3. ایا شرایط جوی و دمای محیط بر انتخاب متریال کناف تاثیر دارد؟
    بله، دما و رطوبت از مهمترین موارد تاثیر گذار بر پانل های کناف است. بنابراین بررسی کردن شرایط جوی پروژه در انتخاب متریال کناف اهمیت زیادی دارد  که این امر از اسیب رسیدن به پانل کناف و تخریب سقف کناف جلوگیری می کند.
  4. ابعاد سازه های کناف به چه شکل است؟
    ضخامت های سازه موجود در بازار به صورت پنج دهم، پنج و نیم دهم و شش دهیم میلی متر است.