انواع تایل گچی کدامند؟

انواع تایل گچی
فهرست مطالب

انواع تایل گچی را می ‌توانیم جزو بهترین و منحصر به فردترین روش ‌های زیباسازی در دکوراسیون داخلی معرفی کنیم که به دلیل ساختار ویژه از آن در سقف ‌های کاذب استفاده می‌کنند. در حال حاضر تایل‌ های گچی تنوع بالایی داشته و به دلیل داشتن ویژگی‌ های منحصر به فرد می‌ توان از آن در ساختمان‌ های مسکونی، اداری و تجاری استفاده کرد.
تایل‌‌ های گچی دارای اندازه‌ های مختلف هستند ولی به طور معمول آنها را در ابعاد ۶۰ در ۶۰ تولید و در نهایت وارد بازار می‌کنند. در این مقاله برای شما در مورد انواع تایل گچی صحبت کرده ایم و اطلاعاتی که می ‌تواند هنگام خرید این تجهیزات به شما کمک کند را در اختیارتان قرار می‌دهیم.

تایل گچی چیست؟

اگر بخواهیم به زبان ساده برای شما در مورد تایل ‌های سقفی گچی صحبت کنیم باید بگوییم که امروزه این محصولات را با ترکیب گچ و متریال‌های دیگر با طرح‌ های متنوع و کیفیت بی‌نظیر تولید می‌کنند. به عبارتی تایل‌ها جزو تجهیزات ساختمان سازی پیش ساخته هستند که به صورت‌های متنوع از جمله پیشرنگ و روکش دار یا بدون روکش ساخت می‌ شوند.

انواع تایل گچی دارای روکش ‌های مختلفی از جمله آلومینیوم یا PVC است که می‌توان از آن در مناطق و ساختمان‌ های مختلف بر اساس نیاز افراد استفاده کرد در مقاله ازتایل در کجا استفاده میشود به طور کامل جزئیات را توضیح داده ایم.. تایل ‌های گچی نقش مهمی در زیبایی دکوراسیون ساختمان‌ ها داشته و به دلیل نصب آسان و قیمت مناسب امروز خرید آنها افزایش قابل توجهی یافته است

تایل گچی چیست؟
انواع تایل گچی چیست؟

معرفی انواع تایل گچی

تایل گچی دارای انواع مختلفی است که در ادامه مهمترین و پرفروش‌ترین آنها را به شما معرفی می‌کنیم:

  1. تایل گچی ساده

این نوع از تایل‌ های گچی از هر نظر کاملا ساده و معمولی بوده و می‌ توان آنها را به صورت روکش دار یا رنگ شده خریداری کرد. معمولاً این محصولات فاقد خاصیت جذب صوت هستند و برای مناطق معمولی که رطوبت و مایعات در هوا زیاد نیست می ‌توان از آنها استفاده کرد.

  1. تایل گچی آکوستیک

یکی از انواع تایل گچی ، تایل گچی آکوستیک است. تایل‌ های گچی آکوستیک از کیفیت بالاتری نسبت به نوع ساده برخوردار بوده و دارای قابلیت جذب صدا هستند. این صفحات دارای یکسری حفره‌های خاص روی خود هستند که سبب هدایت صوت به قسمت پشت سقف ‌های کاذب شده به همین دلیل می‌توان از آنها در محیط‌هایی که میزان سر و صدا زیاد است استفاده کرد. این تایل‌ها را معمولاً با روکش PVC یا بدون روکش عرضه می‌کنند، علاوه بر این دارای مدل ‌ها و ظاهرهای مختلفی هستند که شما می‌توانید بر اساس نوع ساختمان و سلیقه خود انواع تایل گچی آکوستیک را خریداری کنید.

  1. تایل گچی طرح‌دار

این نوع تایل‌ها معمولاً دارای چهار طرح اصلی با نام‌های طرح یاقوت، طرح الماس، طرح حصیری و طرح لوزی هستند که معمولاً از پوشش‌های آلومینیومی در قسمت پشتی آنها استفاده می ‌شود. به دلیل داشتن طرح‌ های متنوع و کاربردهای بی ‌نظیر امروزه از آنها در صنایع مختلف و ساختمان‌ های اداری، تجاری و مسکونی استفاده می‌کنند.

مزایای انواع تایل گچی
مزایای استفاده از انواع تایل گچی

مزایای استفاده از انواع تایل گچی

جالب است بدانید انواع تایل گچی دارای مزیت ‌های مختلف و منحصر به فردی است که همین مزایا باعث شده است امروز تقاضا برای خرید و نصب آنها افزایش قابل توجهی پیدا کند. از مهم‌ترین مزیت ‌ها و ویژگی ‌های مثبت این محصولات می ‌توانیم به

  • وزن سبک
  • امکان تعبیه نور مخفی
  • مقرون به صرفه بودن
  • نصب و اجرای آسان و سریع
  • طول عمر بالا
  • قابلیت جذب صوت
  • سازگار بودن با محیط زیست و نداشتن مواد سمی
  • مقاومت زیاد در مقابل رطوبت هوا
  • عایق حرارتی و رطوب
  • داشتن تنوع بالا در طرح رنگ و جنس
  • مقاومت فراوان در مقابل خط و خش، ضربه و پوسیدگی

اشاره کرد.

مهم: انواع تایل گچی نسبت به دیگر مصالح از مزیت ‌های فراوانی برخوردار است و شما با مطالعه این مزیت‌ ها می ‌توانید در صورت تمایل اقدام به خرید آنها کنید.

هزینه خرید انواع تایل گچی
بررسی هزینه خرید انواع تایل گچی

آیا هزینه خرید انواع تایل گچی زیاد است؟

یکی از موضوعاتی که باعث شده است امروز تقاضا برای خرید انواع تایل گچی افزایش پیدا کند مناسب بودن قیمت این تجهیزات در مقابل کارایی مهم آنها است. جالب است بدانید قیمت این محصولات تقریباً مناسب بوده به طوری که شما حتی با بودجه کم نیز می ‌توانید آنها را برای پوشاندن سقف خریداری کنید. البته توجه داشته باشید قیمت دقیق آنها به نوع تایل بستگی داشته و همچنین تعداد خرید نیز می‌ تواند در تعیین قیمت نهایی موثر باشد.

مثلاً هر چقدر تعداد تایلی که خریداری می‌کنید زیادتر باشد نیاز است هزینه بالاتری برای آن پرداخت نمایید. اما در حالت کلی نسبت به برخی تجهیزات و محصولات ساختمانی تایل‌ها علاوه بر جدید بودن و داشتن استحکام زیاد از قیمت خوبی نیز برخوردارند و شما می‌توانید برای افزایش زیبایی و جذابیت خانه یا محل کار خود و عایق کردن سقف به منظور جلوگیری از ورود و خروج سر و صدا این محصولات را با قیمت مناسب خریداری کنید.

سخن پایانی

در این مقاله به معرفی انواع تایل گچی پرداخته شد و اطلاعاتی که می‌ توانست در هنگام خرید این ملزومات به شما کمک کند تا انتخاب صحیح داشته باشید را در اختیارتان قرار دادیم. تایل ‌های گچی به دلیل داشتن استحکام بی‌نظیر و داشتن ترکیبات طبیعی و دوستار محیط زیست جزو بهترین محصولات برای استفاده در ساختمان سازی هستند.

در صورتی که شما به دنبال تجهیزات درجه یک و با کیفیت و با قیمت مناسب هستید این محصولات می ‌توانند گزینه خوبی برای شما باشد. در هنگام خرید حتماً به جنس روکش تایل ‌ها توجه کرده و ابعاد و اندازه آن را در نظر داشته باشید تا بتوانید محصول مناسب را خریداری کرده و با اطمینان تا چند سال از آن استفاده کنید.

سوالات متداول انواع تایل گچی

  1. مهمترین کاربرد تایل گچی چیست؟
    انواع تایل ‌ها در واقع سقف‌ های کاذبی هستند که به دلیل داشتن کیفیت بالا و جنس محکم می‌ توانند نقش مهمی در زیباسازی سقف ساختمان و جلوگیری از ورود و خروج سر و صدا داشته باشند. پس کاربرد اصلی این محصولات در ساختمان سازی است.
  1. آیا تایل‌ های گچی دارای ظواهر مختلفی هستند؟
    بله؛ در حال حاضر تایل ‌های گچی را در طرح‌ها و مدل‌های مختلفی تولید می‌کنند که شما می ‌توانید بر اساس سلیقه و نوع دکوراسیون ساختمان طرح مورد نظر را انتخاب کنید.
  1. آیا قیمت تایل گچ گران است؟
    خیر؛ این محصولات در کنار کارایی مهم و ویژگی‌ های مثبت ظاهری و کیفیت زیادی که دارند از قیمت نسبتاً قابل قبولی برخوردار هستند.

جدیدترین مقالات

اجرای پروژه کناف
پروفیل کناف
پانل گچی
تایل گچی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − هشت =

    هجده − 7 =

    خانهفروشگاهتماس